03 august 2011

Prăjitură cu straturi fructate


Blat:
  • 1 cană alune crude
  • 1 cană seminţe crude de susan
  • 10 curmale fără sâmburi tăiate mărunt
  • 3 linguri apă
Am pus în robot toate ingredienetele şi le-am mixat pâna am obţinut o compoziţie lipicioasă . Am pus inelul unei tăvi cu diametru 25 cm pe un platou si în interior am presat bine compoziţia. Am pus platoul la frigider şi am trecut la preparea cremelor.

Crema I:
  • 1 banană
  • 1 cană afine de cultură
  • 3 linguri tărâţe de psyllium
Le-am mixat bine în blender şi am turnat crema obţinută peste blat.

Crema II: 4 piersici tăiate marunt şi transformate în cremă cu ajutorul blenderului. Am adaugat-o peste prima cremă.

Crema III:
  • 2 căni de vişine
  • 3 linguri tărâţe de psyllium
Le-am mixat bine în blender şi gata ultimul strat de cremă.

Pentru decor am folosit câteva afine şi o piersică. Înainte de servire am ţinut prăjitura la frigider vreo 2 ore pentru a se întări cremele. Este foarte bună, un pic acrişoară; cei care vor mai dulce pot adăuga miere/extract de ştevie într-una din creme.


2 comentarii:

  1. Rawmonica, felicitari! Arata absolut superb! Si sunt sigura ca si gustul a fost pe masura! Stratul cu visine ma intreb.. a fost destul de dulce? ca am citit ca nu ai pus nici un fel de indulcitor.. Aaa... si pentru ca nu am cumparat niciodata afine de cultura... ce ai taiat pe tort, sunt afine? Nu sunt albastre si in interior?
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Corina. Prajitura e cam acrişoară pentru gustul tau, dar şti ca mie nu îmi place foarte dulce. Da, cele tăiate sunt afine.

    RăspundețiȘtergere

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...