27 februarie 2017

Tort raw cu afine și cocos


Îmi place la nebunie nuca de cocos, atât gustul cât și mirosul;  nuca de cocos proaspătă, fulgii de cocos, laptele de cocos, uleiul de cocos nu lipsesc din bucatăria mea.
Pentru tortul de azi mi-am dorit și ceva culoare, iar contrastul alb-mov e foarte fain. Pe lângă faptul că e foarte aspectuos, este și foarte gustos, asta au confirmat mai multe persoane care au mâncat din el.
Am folosit o tavă cu diametrul de 18 centimetri și din ingredientele de mai jos a ieșit un tort de 1,150  kg.

Blat:
  • 150 g migdale
  • 100 g curmale
  • 1 lg pudră de roșcove
  • 1 lg apă
  • 1 lgț ulei de cocos

Mai întâi macin migdalele în robotul cu lamă S. Adaug roșcovele și curmalele tăiate mărunt și mixez bine. La sfârșit pun apa și uleiul de cocos, mixez câteva secunde, după care întind compoziția în tava tapetată cu hârtie de copt sau folie alimentară. Hărtia/folia ajută să scot mai ușor tortul din tavă.

Crema de cocos:
  • 120 g pulpă de cocos
  • 250 g caju
  • 200 ml apă de cocos
  • 50 g îndulcitor
  • 50 g unt de cacao
Am folosit nucă de cocos tânară. Untul de cacao l-am topit pe baie de abur la foc foarte mic.
Am pus în blender toate ingredientele, cu excepția untului de cacao. Am mixat până am obținut o cremă fină. Am adăugat și untul de cacao, am mai mixat puțin și apoi am turnat crema peste blat. Am  păstrat puțină cremă și am pus-o într-o formă de silicon în formă de mașinuță. Am pus tava și forma la congelator.

Crema de afine:
  • 200 g afine
  • 150 g caju
  • 50 g  îndulcitor
  • 30 g unt de cacao
Am mixat bine în blender afinele, caju-ul și îndulcitorul. Am adăugat untul de cacao topit, am mixat  puțin și apoi am turnat crema în tavă. Am pus din nou tava la congelator pentru minim 4 ore. Când s-a întărit crema din forma masinuță, am pus-o deasupra tortului.


Dacă vă place această rețetă, puteți să o distribuiți pe canalele de socializare. Mulțumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...