01 iulie 2012

Tort fin cu zmeură



Una din marile mele plăceri este să merg la piaţă, mai ales în perioada aceasta când tarabele sunt aşa frumos colorate şi totul miroase foarte bine. De vreo două săptămâni mănânc cireşe şi nu mă mai satur, iar acum au aparut vişinele (preferatele mele) şi zmeura cea atât de aromată. Nu mai făcusem de ceva vreme un tort, aşa ca m-am pus pe treabă şi am făcut cel mai reuşit tort al meu de până acum, e delicios, cremos, arătos. Eu sunt foarte încântată de acest tort.


Am folosit o tavă cu diametrul de 18 cm.
Blat
  • 150 gr migdale
  • 100 gr curmale tăiate mărunt
  • 3 lg apă
Le-am mixat în robotul cu lama în formă de S şi am presat compoziţia în tavă.

Crema I - am blenduit toate ingredientele
  • 200 gr caju
  • 100 ml suc de zmeură (zmeura trecută prin sita de ceai)
  • 100 ml apă
  • 3 lg îndulcitor
  • 10 lg ulei de cacao
Crema II
  •  200 gr caju
  • 4 linguri îndulcitor
  • 150 ml apă
  • 10 lg ulei cacao
 Pe lângă ingredientele enumerate mai sus, am mai folosit 350 gr zmeură, o parte am folosit-o între creme şi cu restul am decorat tortul. L-am ţinut 2 ore în frigider, apoi l-am tăiat şi l-am savurat.


Dacă vă place această rețetă, vă rog să o distribuiți pe canalele de socializare să se bucure de ea cât mai multe persoane. Mulțumesc pentru share!

16 comentarii:

  1. Ce bine arata si ce bun trebuie sa fie! Felicitari si multumim de reteta!
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata delicios. Vreau si eu!!!
    Ce as putea sa pun in loc de ulei de cacao?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Alexa, chiar e delicios. Untul de cacao are rolul de a întări crema; dacă nu ai nici ulei de caco nici de cocos, poţi pune ulei de palmier sau tărâţe de psyllium.

      Ștergere
  3. Buna ,spune-mi te rog de unde cumperi uleiul de cacao? Am vazut ca este in stare solida, se topeste inainte de a se mixa in blender? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. de aici il cumpăr http://driedfruits.ro/
    Da est solid, se topeşte pe baie de aburi sau în deshidrator

    RăspundețiȘtergere
  5. ....e atat de pofticios! ...caju au fost lasate la hidratat in prealabil?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Am facut si cu caju uscat si cu hidratat, de cele mai multe ori nu am avut rabadare sa se hidrateze ca mi-era pofta.

      Ștergere
  6. Multumim ptr rețeta! Am reușit sa îl fac, nu am măsurat zmeura, cred ca am pus mai multă zmeura, este mai acrișor, dar este super!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata divin! Imi spui te rog ce dimensiuni are tava?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos!Am folosit o tavă cu diametrul de 18 cm.

      Ștergere
  8. buna, ce robot folosesti pentru a obtine crema din nuci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună!Eu am un Philips HR7775, văd că nu se mai fabrică acest model. Este 3 în 1, are robot, blender și storcător, are 1000 de wați. Au scos un model mai nou de 1300 de wați, vasele mai mari cu vreo jumătate de litru și cu două viteze în plus față de ce am eu, acesta e https://l.profitshare.ro/l/3749562

      Ștergere

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...