26 octombrie 2020

Mini clătite cu roșcove și mere caramelizate | Clătite de post și făra zahăr

Luna asta se pare că am fost cu gândul numai la clătite, așa că am experimentat tot felul de rețete. Am testat rețete de clătite fără gluten, clătite vegane, clătite cu ouă. Unele au ieșit, unele trebuie îmbunatățite altele au fost un dezastru total.

 Doar nu credeai că îmi ies din prima toate rețetele? Nu e deloc așa, unele sunt testate și retestate și de zece ori. Îți spun asta ca să nu te descurajezi dacă un preparat nu îți iese din prima, a doua sau a treia încercare. Eu notez în general  într-un caiet cam tot ce încerc și data viitoare știu ce să pun în plus sau în minus, tot repet până iese ce vreau.

Să revenim la clătite. Pentru mine pot fi un mic dejun dulce sau un desert delicios. 

Cel mai rapid mic dejun e cel care e pregătit de seara, nu? Mâine am la micul dejun clătite fără zahăr cu pudră de roșcove și mere caramelizate.

Ingrediente pentru 15 mini clătite:

  • 50 grame făină de migdale
  • 50 grame făină integrală de grâu
  • 20 grame pudră de roșcove
  • 20 grame eritritol
  • 50 grame mere date pe răzătoare
  • 1 lingură ulei
  • 100 mililitri apă/lapte vegetal

Mod de preparare:

  1. Amestec într-un bol ingredientele uscate.
  2. Adaug și celelalte 3 ingredienete și amestec bine.
  3. Rezultă o compoziție groasă.
  4. Pun pe foc mediu o tigaie și o ung cu ulei.
  5. Iau din compozitia obținută cu lingura și torn în tigaie formând clătite mici.
  6. Le coc 3-4 minute pe fiecare parte.



Pun o tigaie pe foc mediu spre mare și adaug 5 grame ulei de cocos, 100 grame mere feliate, 20 grame eritritol, 1/4 linguriță scorțișoară. Amestec 3-4 minute și apoi iau tigaia de pe foc. Pun merele caramelizate peste clătite și gata desertul sau micul dejun, depinde când preferă fiecare să le mănânce.

Cu această rețetă particip la un concurs organizat de No Sugar Shop, un magazin online cu foarte multe produse pentru diabetici și pentru cei care vor un stil de viață sănatos. M-aș bucura să mă susții cu o inimioară, un comentariu la fotografia cu aceste clătite postată pe faebook și instagram. Mulțumesc!



Dacă îți place această rețetă m-aș bucura să o distribui pe rețelele de socializare să ajungă și la prietenii tăi.
Te aștept și pe youtube, facebook și instagram.
Mai jos ai varianta video a rețetei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...