15 august 2021

Kalnoky Castle - Muzeul Vieții Transilvănene

La aproximativ 45 de kilometri de Brașov, în satul Micloșoara,  poți vizita un domeniu vechi din secolul al XVII-lea care s-a trezit de curând la viață. Castelul Kalnoky de pe acest domeniu a fost construit în anul 1648, inițial funcționând ca și conac de vânătoare. 

În perioada comunistă a fost naționalizat și transformat în cămin cultural. A ajuns repede în stare proastă, fiind abandonat de autorități. După revoluție, contele Tibor Kalnoky, a 25-a generație din familia ce fusese exilată, se hotărăște să se stabilească în țară și să salveze patrimoniul familiei. Renovează castelul, dar și câteva case din sat ce acum sunt case de oaspeți.


În castel este amenajat Muzeul Vieții Transilvănene pe care recomand să îl vizitezi, este foarte fain. Programul de vizitare este de vineri până duminică între orele 11:00 și 16:00. Se intră din oră în oră cu ghid. Taxa de intrare este de 20 de lei pentru adulți și 10 lei pentru copii. 



Biletele se cumpără de la Stone Pub aflat chiar la drumul principal, lângă castel. Stone Pub este recepție, magazin, pub. Nu se poate plăti cu cardul, așa că ai grijă să treci înainte pe la bancomat. Eu nu am știut asta și am avut cash doar pentru intrarea în muzeu și pentru o plăcintă cu mere. Bine că i-am avut și pe ăia, chiar mi-ar fi părut tare rau să nu pot intra în castel. Langă Stone Pub este o parcare gratuită unde poți lăsa mașina/motocicleta/bicicleta.


Încă de la intrare ești cucerit de copacii aflați de o parte si de alta a aleii. Toată curtea este curată și îngrijită. Cireașa de pe tort este micul lac pe care am văzut  nuferi înfloriți. Aici e și un mic foișor unde te poți relaxa la umbră. Dacă vrei doar să te plimbi prin curtea castelului nu ai nevoie de bilet, intrarea e liberă.


Sper că ți-a plăcut și ți-a fost util acest articol.

Te aștept și pe youtube, facebook și instagram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...