duminică, 1 iulie 2012

Tort fin cu zmeură

Deja ştiţi ca una din placerile mele este să merg la piaţă, mai ales în perioada asta când tarabele sunt aşa frumos colorate şi totul miroase foarte bine. De vreo două saptămâni mănânc cireşe şi nu mă mai satur, iar acum au aparut  vişinele (preferatele mele) şi zmeura cea atât de aromată. Nu mai făcusem de ceva vreme un tort, aşa ca m-am pus pe treabă şi am făcut cel mai reuşit tort al meu de până acum, e delicios, cremos, arătos. Am folosit o tavă cu diametrul de 18 cm.


Blat
  • 150 gr migdale
  • 100 gr curmale tăiate mărunt
  • 3 lg apă
Le-am mixat în robotul cu lama în formă de S şi am presat compoziţia pe tavă.

Crema I - am blenduit toate ingredientele
  • 200 gr caju
  • 100 ml suc de zmeură (zmeura trecută prin sita de ceai)
  • 100 ml apă
  • 3 lg miere
  • 10 lg ulei de cacao
Crema II
  •  200 gr caju
  • 4 linguri miere
  • 150 ml apă
  • 10 lg ulei cacao
 Pe lângă ingredientele enumerate mai sus , am mai folosit 350 gr zmeură, o parte am folosit-o între creme şi cu restul am decorat tortul. L-am ţinut 2 ore în frigider, apoi l-am tăiat şi l-am devorat.

8 comentarii:

  1. Ce bine arata si ce bun trebuie sa fie! Felicitari si multumim de reteta!
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Alina si eu sunt incantata.

      Ștergere
  2. Arata foarte bine!Cred ca e delicios!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata delicios. Vreau si eu!!!
    Ce as putea sa pun in loc de ulei de cacao?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Alexa, chiar e delicios. Untul de cacao are rolul de a întări crema; dacă nu ai nici ulei de caco nici de cocos, poţi pune ulei de palmier sau tărâţe de psyllium.

      Ștergere
  4. Buna ,spune-mi te rog de unde cumperi uleiul de cacao? Am vazut ca este in stare solida, se topeste inainte de a se mixa in blender? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. de aici il cumpăr http://driedfruits.ro/
    Da est solid, se topeşte pe baie de aburi sau în deshidrator

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta e importantă pentru mine