21 ianuarie 2019

Cărți preferate în 2018


În articolul de astăzi vreau să vă arăt cărțile mele preferate citite în 2018. Am ales 13 cărți care mi-au plăcut mult, care m-au marcat, din care am avut ceva de învățat, cărți pe care le-aș reciti și le recomand. Nu am făcut un clasament, ordinea e aleatorie. 

Cartea aceasta este extrem de emoționantă, mi-e greu să vorbesc despre ea fără să am un nod în gât și pielea de găină. E o carte care m-a marcat și pe care o recomand mereu, o carte care m-a făcut să apreciez mai mult lumea în care trăiesc.
''Nu visam la libertate când am fugit din Coreea de Nord. Nici măcar nu știam ce înseamnă să fii liber. Nu știam, decât că, dacă familia mea rămânea acolo, probabil aveam să murim - de foame, din cauza bolilor, din pricina condiților inumane din vreun lagăr de concentrare. Foamea devenise de nesuportat; eram dispusă să-mi risc și viața dacă mi se promitea un castron de orez.''
''Potrivit Coranului, nu era nevoie de aprobarea femeii pentru căsătorie. Ea nu putea nici să obiecteze împotriva faptului că soțul mai avea înca trei neveste, și nici în legătură cu dreptul bărbatului de a avea nenumărate odalisce. Totuși, soțiile trebuiau tratate în același fel: fiecare trebuia să aibă aparatmentele ei personale, servitorii ei personali și bijuteriile ei personale.''
Cartea a apărut prima dată în limba franceză în 2004 și apoi a fost tradusă în mai multe limbi. Din păcate nu se mai găsește în limba română, eu am împrumutat-o de la o prietenă. Deoarece conține multe scene erotice nu o recomand persoanelor sub 16 ani.
''Am trăit impresia că sunt o oaie de Aid. Îmi lipseau doar panglicile de sărbătoare. Însă pentru că știam care sunt regulile jocului, am răbdat fără crâcnire. De ce să încalc codurile bine împământenite, care transformă hammam-ul într-un suk în care carnea umană se vinde de trei ori mai ieftin decăt cea de oaie?''
''Corpul este limba noastră maternă și pentru mulți bărbați acesta rămâne singurul limbaj de apropiere care nu a fost deteriorat. Prin intermediul  sexului, bărbații pot recupera plăcerea pură a conexiunii fără a fi nevoiți să-și exprime nevoile greu de exprimat în închisoarea cuvintelor.''
Este o carte pe care am cumpărat-o fără să știu nimic despre ea, am adăugat-o în coș deoarece avea o reducere mare, o carte despre povestea de dragoste dintre o pictoriță celebră și una dintre modelele sale, o carte cu un subiect tabu pentru mulți.
''Dar, Tamara? am îndrăznit eu. Mă simt ciudat. I-ai spus prietenei tale că eu sunt La belle Rafaela soi-meme, am zis. 
- Și de ce ar fi asta o problemă?
- Acum știe cum arăt goală. E jenant.
- Frumusețea, draga mea, nu e niciodată jenantă, m-a dăscălit Tamara.''
Să aveți șervețele lângă voi dacă vreți să citiți aceasta carte, cred că nu ai cum să nu plângi. E o carte care m-a făcut să conșientizez încă o dată cât de fragilă e viața și cât de repede poți pierde pe cineva drag.
''N-ar fi putut avea un cancer mai blând  chiar dacă și-ar fi dorit, căci toată viața a ales aiurea. Dar nici să trăiască nu mai avea de ce și nici cum, pentru că obosise de nedragoste. « În sfârșit am și eu ceva al meu, Aleksy, ceva care mă vrea doar pe mine.»''
''M-am prins că veniseși. Și că-mi explicai secretul tău: privește lumea în fiecare zi de parcă ai privi-o pentru prima dată.''
🍒 Orbi, Petronela Rotar
''- Vezi tu, îi spuse Bogdana, oamenii vin la mine sperând că eu am o pastilă magică pe care să o înghită și să fie bine peste noapte. Nu sunt dispuși să facă efort, să aibă răbdare, să îi doară. Din zece oameni care mă sună că vor o programare, vin maximum trei în terapie. Și din trei care vin, doar unul și rămâne, ceilalți renunță. Cred sau speră ca eu să am soluții instant pentru ei, să le pot spune ce să facă ca să se repare la băț de chibrit, or, eu nu am așa ceva. Nimeni nu are.''
''Să te uiți în tine cu sinceritate e o treabă împuțită. Fiindcă acolo nu e doar miros de flori și ciripit de păsărele. Tot ce ai îngropat de-a lungul vieții a putrezit și exală mirosuri pestilențiale. Care sunt ale tale. Și trebuie luate la rând, curățate, lăsate să se vindece. E o treabă împuțită, plină de suferință. Înțeleg de ce oamenii își inventează sute de motive pentru a nu se duce în terapie.''
''Celor bogați li se pare că oamenii mărunți - poate pentru că viața lor este rarefiată, lipsită de oxigenul banilor șui al abilităților de a-și face relații - resimt emoțiile omenești cu mai puțină intensitate și cu o mai mare indiferență. Dat fiind că eram portari, părea de necontestat că moartea era pentru noi un lucru de la sine înțeles, în vreme ce pentru avuți ea ar fi îmbrăcat veșmintele nedreptății și ale dramei.''
'' Vreau să îmi amintesc tot, i-am spus odată lui Endo-san; vreau să-mi amintesc tot ce am atins, văzut și simțit, astfel încât să nu dispară niciodată.''
''«Vezi blocurilea astea? Sunt locuite de oamnei importanți, mulți dintre ei foarte bogați. Tu trebuie să le iei banii, dar nu smulgându-i din mâna lor, ci determinându-i să ți-i dea ei singuri. Întreg cartierul te așteaptă, trebuie să fie al tău. Am toată încredera că așa se va întâmpla.» Îmi atrage atenția că lăcomia este cel  mai înverșunat și viclean dușman al pmului din comerț, și în special al celui care se ocupă cu prepararea cafelei, îndemnându-mă să nu mă las copleșit. «Leacul nu-i cu sacul, îmi șoptește la un moment dat.»''
''« Cât de important sunt?» se întrebă băiatul. Și, aidoma unei șoapte a lui Peter înăuntrul minții sale, auzi întrebarea: « Și cum mă pot folosi de acest lucru?»
Se înfioră și încercă să se gândească la altceva. Poate că Peter voia să conducă lumea, dar Ender nu avea asemenea visuri. Totuși, revizuindu-și anii din Școala de Luptă, își dădu seama că, deși nu căutase niciodata puterea, o deținuse mereu. Considera însă că era o putere născută din calități, nu obținută prin manipulare. Nu avea niciun motiv să se rușineze de ea.''
🍒Dacă vă place acest articol m-aș bucura să-l distribuiți pe canalele de socializare să se bucure de el cât mai multe persoane. Mulțumesc!
🍒 Mai jos aveți varianta video postată pe canalul meu de youtube.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...