03 februarie 2020

Salată a la Russe cu maioneză vegetală făcută în casă


Din câte mi-aduc aminte, mi-a plăcut mereu salata de boeuf și nu am înțeles de ce se face doar o dată sau de două ori pe an. Anul trecut de Crăciun am poftit destul de tare la cea făcută de ai mei și m-am hotărât ca imediat ce revin în Brașov o să-mi satisfac pofta cu o variantă fără carne. Zis și făcut, și nu doar că am făcut o salată delicioasă fără carne, am pregătit și o maioneză fără ouă, una vegetală.

Ingrediente pentru salată a la Russe:
  • 250 grame morcovi
  • 250 grame mazăre
  • 500 grame cartofi
  • 250 grame castraveți murați
  • 100 grame măsline
  • 1/2 linguriță sare
Mod de preparare:
  1. Pun mazărea la fiert cu apă și puțin bicarbonat. Acesta va păstra culoarea frumoasă a mazărei.
  2. Spăl cartofii și îi pun și pe ei la fiert cu tot cu coajă.
  3. Curăț și spăl morcovii, îi pun la fiert într-o altă oală.
  4. Când toate sunt fierte, le las la scurs într-o sită și aștept să se mai răcească.
  5. Curăt cartofii de coajă și îi tai cubulețe.
  6. La fel tai și morcovii.
  7. Tai mărunt și castraveții murați pe care îi scurg bine fie înainte, fie după ce îi tai.
  8. Tai mărunt măslinele.
  9. Amestec într-un bol mare toate ingredientele enumerate mai sus împreună cu maioneza.
  10. O păstrez în caserole/borcane cu capac și în momentul servirii așez pe farfurie și decorez după inspirația de moment.
Ingrediente pentru maioneză vegetală:
  • 70 mililitri aquafaba
  • 20 grame muștar
  • 1/2 linguriță oțet
  • 1/4 linguriță sare
  • 1/4 linguriță turmeric
  • 100 mililitri ulei
Pun toate ingredientele într-un borcan, cu excepția uleiului. Mixez cu blenderul vertical și adaug treptat uleiul.


* Dacă vi se pare că rezultă o cantitate prea mare de salată, atunci înjumătățiți cantitatea de ingrediente.
*  Aquafaba este apa care rămâne după fierberea năutului. Eu o fac mai concentrată, dacă după ce năutul este fiert mise pare că lichidul e prea subțire, îl mai las pe foc să fiarbă. Când se răcește arată ca o gelatină.

Dacă îți place această rețetă poți să o distribui pe rețelele de socializare să se bucure de ea și prietenii tăi.
 Te aștept și pe youtubefacebookinstagram și pinterest.
 Mai jos ai varianta video a rețetei. Dacă îți place canalul meu de youtube te invit să te abonezi și să apeși pe clopoțel pentru a activa notificările.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...