17 septembrie 2020

Harira vegană / Supă marocană cu linte și năut




Ai o mâncare preferată? Eu am mai multe și periodic se mai schimbă. Una recent intrată în favorite este harira. Luna aceasta am gătit-o deja de 3 ori și preconizez că o s-o mai tot gătesc în perioada următoare. 😋

Harira este o supă tradițională marocană, o supă densă, gustoasă și sățioasă. 
Am adaptat rețeta la preferințele mele culinare și am făcut unele modificări ale rețetei originale. 

Am făcut varianta fără carne, vegană chiar. 
Nu am pus coriandru verde pentru că mi se pare oribil la gust, deși semințe de coriandru folosesc în preparate. Din ce am observat ori iubești, ori urăști coriandrul verde. Eu fac parte din a doua tabără, tu?
Supa se îngroașă cu făină, am sărit și peste pasul acesta. Făina în supe/ciorbe/tocanițe cred că strică gustul așa că am ales să pun mai puțină apă și supa a ieșit destul de groasă.



Ingrediente pentru supa marocană harira:
  • 100 grame năut 
  • 100 grame linte verde
  • 50 grame fidea
  • 100 grame ceapă roșie
  • 500 grame roșii
  • 40 grame țelină apio
  • 1/2 linguriță boia afumată
  • 1 linguriță sare
  • 1/2 linguriță turmeric
  • 1/2 linguriță piper măcinat
  • 25 grame pastă de tomate
  • 1 legătură pătrunjel verde
  • 1,5 litri apă
Par multe ingrediente, dar dacă toate sunt pregătite pe masă înainte să ne apucăm efectiv de gătit, tot procesul e destul de ușor.
  1. Pregătirea începe cu o zi înainte când pun năutul la înmuiat, asta dacă nu vrei să folosești năut la conservă. Eu prefer să îl fierb singură. 
  2. Lintea verde o hidratez o oră.
  3. Crestez roșiile cu cuțitul, fac în vârf un + și le pun într-un bol cu apă fierbinte. După câteva minute ele pot fi decojite foarte ușor. Le tai si cotoarele.
  4. Mixez în blender roșiile și țelina.
  5. Tai mărunt ceapa și pătrunjelul.
  6. Pun apa într-o oală pe foc mediu spre mare.
  7. Adaug lintea scursă, ceapa, pasta de tomate diluată cu puțină apă din oală, sarea, roșiile și țelina, pătrunjelul.
  8. Acopăr oala cu capac și dau focul mai mic.
  9. Decojesc boabele fierte de năut.
  10. Când lintea este fiartă adaug si restul ingredientelor, adică năutul, fideaua și condimentele.
  11. Acopăr din nou oala cu capac și o mai las pe foc 10 minute.

O mănânc simplă sau cu puțină zeamă de lămâie stoarsă în bol.




Dacă îți place această rețetă m-aș bucura să o distribui pe rețelele de socializare să ajungă și la prietenii tăi.
Te aștept și pe youtube, facebook și instagram.
Mai jos ai varianta video a rețetei.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...