vineri, 28 octombrie 2011

Lapte de susan


Ador laptele vegetal și îl prepar foarte des. Îl consum simplu, cu diverse condimente, în budinci, cu cereale. Astăzi vă prezint rețeta pentru laptele de susan:
  • 100 g seminţe de susan hidratate câteva ore (eu de regulă le pun de seara în apă căci prepar laptele dimineaţa)
  • 1 l apă 
Pun în blender seminţele doar cu 1 cană cu apă, mixez până se macină bine. Adaug şi restul de apă, și mai mixez câteva secunde. Strecor laptele printr-un săculeț de pânză. Pulpa care rămâne după strecurare o mănânc cu puţină miere şi scorţişoară sau o folosesc la biscuiţi.
Laptele iese amărui, dar mie îmi place mult așa, rar îl îndulcesc. Dacă îl vreți îndulcit, puneți din nou în blender 2 căni de lapte, 50 g curmale hidratate în 100 ml apă, 1/2 lgț cardamom/vanilie/scorțișoară, blenduiți bine; adăugați în blender și restul laptelui, mai mixați câteva secunde și gata.
Laptele de pune în sticle/borcane cu capac si se păstrează la frigider 2-3 zile.

*Puteți adapta rețeta în funcție de gust, dacă vreți ca laptele să fie mai gras, puneți mai puțină apă.


Semintele de susan sunt renumite pentru continutul unic de minerale (cupru, mangan, calciu, magneziu, fier, zinc si potasiu), dar si de vitamine: B, D, E si F. Proprietatile antiinflamatoare ale susanului se datoreaza continutului de cupru, semintele de susan fiind recomandate persoanelor care sufera de artrita reumatoida. Indirect, cuprul are o actiune benefica asupra elasticitatii incheieturilor si a oaselor. La randul sau, manganul intervine in metabolismul grasimilor si al carbohidratilor, contribuind si la mentinerea densitatii osoase. Calciul si zincul sunt doua minerale recunoscute pentru rolul lor in mentinerea sanatatii oaselor, de aceea semintele de susan sunt recomandate bolnavilor de osteoporoza. Tensiunea arteriala, insomniile si durerile de cap pot fi combatute cu ajutorul semintelor de susan, mai ales datorita continutului lor bogat in magneziu.
Consumate moderat, dar regulat, semintele de susan vor aduce organismului dumneavoastra aportul necesar de fibre. Din randul acestora, se disting lignanii, o componenta bioactiva care ajuta la reducerea colesterolului si a riscului de cancer de colon si prostata. De asemenea, prin continutul de acizi polinesaturati, susanul contribuie la sanatatea inimii. (sursa )

Edit: Acum găsiți rețeta și în format video



Dacă vă place această rețetă, vă rog s-o distribuiți pe canalele de socializare să se bucure de ea cât mai multe persoane. Mulțumesc!

3 comentarii:

  1. am seminte , o sa incerc si eu ...mercic !

    RăspundețiȘtergere
  2. Un praf de vanilie si miere dau o aroma foarte hranitoare acestui preparat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aşa e Adrian, am mai făcut şi cu scorţişoară, dar mai mult îmi place simplu,

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta e importantă pentru mine