20 mai 2019

Bomboane de ciocolată cu pudră de matcha


Iubesc ciocolata și presupun că și multora dintre voi vă place. În 2010 am făcut pentru prima dată bomboane de ciocolată în casă, ciocolată adevărată, de la zero, adică nu am topit ciocolată din comerț și apoi am pus-o în forme de silicon așa cum au crezut unele persoane. Am fost atât de încântată de ce mi-a ieșit, ciocolata era foarte gustoasă și diferită de ce mai mâncasem vreodată.
Parcă nu îmi vine să cred că de 9 ani prepar minunatele mele bomboane de ciocolată pe care dacă vreți să le încercați și voi găsiți rețeta aici 👉 ciocolată.


Când am văzut provocarea celor de la Vegis, aceea de a prepara o rețetă originală cu pudră de matcha, am știut imediat ce vreau să încerc. Mi-am imaginat niște ciocolată verde și sunt fericită că am reușit să pun în practică ideea. Am trimis e-mail, blogul a fost acceptat în concurs, am primit punguța cu praful magic și am trecut la treabă. 


Înainte de a trece la rețetă vreau să vă spun câteva lucruri despre matcha: 
🍃Matcha este pudra fin măcinată din frunzele celui mai important sortiment de ceai verde - Camellia sinensis. 
🍃Atât cultivarea, cât și prelucrarea acestui ceai constituie un proces special. Arbuștii de ceai sunt acoperiți cu 3-4 săptămâni înainte de recoltare, reducându-se astfel expunerea la soare. În perioada de umbrire planta produce mai multă theanină (aminoacid neesențial) și cofeină și frunzele își schimbă culoarea. Doar cele mai bune frunze sunt culese manual și imediat după recoltare sunt trecute prin aburi sau sunt torefiate. Torefierea este procesul de încălzire a plantei la foc direct, scopul acestei operațiuni fiind fie distrugerea unor substanțe dăunătoare din plantă, fie pentru aromatizare. Apoi frunzele sunt uscate și rulate, oprindu-se astfel fermentarea.
🍃Este folosită în celebra ceremonie de ceai din Japonia și în templele budiste.
🍃Matcha poate fi preparată și termic deoarece se pierd puține proprietăți. Catehinele, substanțe cu proprietăți antioxidante prezente în ceaiul verde, dar și în boabele de cacao sunt relativ rezistente la căldură, prin coacere la 180 de grade Celsius pierzându-se aproximativ 20% din ele. Mai multe detalii despre acest aspect găsiți  aici.
🍃Un studiu făcut pe 23 de persoane în 4 sesiuni de testare sugerează că ceaiul matcha poate induce ușoare efecte asupra vitezei atenției și a memoriei episodice.
🍃 Matcha reduce stresul și anxietatea.
🍃Matcha are beneficii consumată moderat, dar în cantități mari poate avea efecte secundare precum insomnie, creșterea tensiunii arteriale, dureri de stomac. Se recomandă a nu se consuma mai mult de 1-2 grame (1/2-1 linguriță).


Acum hai să trecem la rețetă:
Amestec bine toate ingredientele, torn compoziția în forme de silicon pe care le pun  la frigider. După ce se întăresc, scot bomboanele din forme și le păstrez la rece într-un borcan sau caserolă.

🍒 Dacă vă place această rețetă puteți să o distribuiți pe rețelele de socializare să se bucure de ea și prietenii voștri.
🍒 Ne vedem și pe facebookinstagram și youtube.
🍒 Mai jos aveți varianta video a rețetei pe care am postat-o pe canalul de youtube.

3 comentarii:

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...