07 mai 2020

Lapte de alune de pădure


Fac de atâția ani de zile lapte vegetal în casă, am încercat tot felul de variante, însă de alune de pădure am început de curând să prepar. Îmi place, e gustos, aromat.
Rețeta e foarte simplă, trebuie doar să ai un blender în dotare.

Ingrediente pentru lapte de alune:
  • 100 grame alune de pădure
  • 800 mililitri apă 
  • 1 praf de sare
Alunele le hidratez aproximativ 8 ore. Arunc apa în care au stat, le clătesc și le pun în blender cu puțină sare și apă cât să le acopere. Le mărunțesc bine.
Adaug și restul de apă, mai mixez câteva secunde.
Strecor totul printr-un săculeț de pânză. 
Laptele îl pun în sticle și îl păstrez la frigider cam 2 zile, maximum 3.
Pulpa rămasă o refolosesc în alte rețete dulci sau sărate. 
Am aici un articol despre asta 👉 https://bit.ly/35Bx3St.


***
Alunele trebuie să fie neprăjite. Eu până acum am folosit alune cu pieliță, însă merge la fel de bine  cu varianta decojită.  Aici găsești la preț bun 👉 https://bit.ly/35ENddK.

Poți să îndulcești laptele cu câteva curmale, stafide sau alt îndulcitor.

Dacă nu ai săculeț pentru strecurare poți folosi o sită de ceai, e mai migălos, dar funcționează. Momentan folosesc un săculeț de aici 👉 http://bit.ly/2XBQqHe.



Las mai jos și alte rețete de lapte vegetal pe care îl poți face în casă:

Dacă îți place această rețetă poți să o distribui pe rețelele de socializare să se bucure de ea și prietenii tăi.
 Te aștept și pe youtube, facebook și instagram.
♥ Mai jos ai varianta video a rețetei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...