15 septembrie 2011

Pâinici cu ardei si usturoi



  • 2 căni seminţe de floarea soarelui
  • 2 căni pulpă de migdale (ce rămâne de la prepararea laptelui de migdale)
  • 2 gogoşari
  • 3 căţei mari de usturoi
  • sare de mare după gust
Am râşnit seminţele în robot, am adăugat pulpa de migdale, ardeii tăiaţi bucăţi, usturoiul tocat mărunt, sare şi am mixat. Am pus hârtie de copt pe tava deshidratorului, apoi o formă rotundă de prajituri, am adăugat din compoziţie cu o lingură şi am presat bine. Le-am deshidratat 10 ore la 40 de grade C. Dacă nu aveţi deshidrator, le puteţi usca pe timpul verii la soare şi iarna pe calorifer sau în cuptorul aragazului la cea mai mica temperatură. Din ce am făcut pâna acum, astea îmi plac cel mai mult.


6 comentarii:

  1. Si mieeeeeeeee! Si mie mi-au placut taaaare mult. Sunt usoare, gustoase si frumoase! Numa bune de rontzait!
    Si.. mai vreau! Na, ca am zis-o :P
    Pup u

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat si eu azi, le-am dezhidratat in cuptor, timp de 10 ore la 40 de grade. Aun un gust excelent, insa mi-au iesit sfaramicioase, si cand am facut aluatul (am adaugat un pic de psyllium ca stiam ca leaga) si si apoi cand au fost deshidratate. Este vreun truc pentru a nu mai fi asa sfaramicioase?
    Multumesc mult.

    Flory

    RăspundețiȘtergere
  3. Flory mă bucur că ţi-au plăcut. Truc nu ştiu dacă e, îţi spun cum fac eu, pun o formă de prăjituri pe hârtie de copt, apoi adaug o lingură din compoziţie în formă şi presez bine.Daca şi aşa se sfărâmă, adaugă mai mult psyllium.

    RăspundețiȘtergere
  4. Aaaa, pai este o diferenta esentiala ce mi-ai zis, cum le pui in forme :) Eu incercam sa intind aluatul si apoi sa il fac cu forme dar nu se lasa nicicum :) O sa incerc asa, si vad si cu mai mult psyllium. Am o intrebare, am inteles ca si semintele de in se pot folosi tot ca sa lege o compozitie?
    Multumesc.

    Flory

    RăspundețiȘtergere
  5. Da şi inul are rol de a lega compoziţia, îl faci făina în râşniţă.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am uitat sa-ti spun, dar am facut si eu si intr-adevar au fost excelente. Azi pun o tura noua. Multumiri si pupici pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...