14 iunie 2020

Chiftele de linte verde



Mâncatul împreună cu familia, cu prietenii sau colegii consider că e foarte important, ne apropie mai mult unii de alții, ne face să ne deschidem mai mult, să ne cunoaștem mai bine, ne crește încrederea în comeseni, este un timp de calitate de care ne vom aminti cu drag. Îmi place să pregătesc bunătați pentru cei dragi și apoi să le savurăm împreună, dar mă bucur tare și de mâncarea gătită de alții. Chiar am făcut un obicei cu câteva prietene și măcar o dată pe lună luăm masa împreună. Pandemia de Covid-19 cu care ne confruntăm ne-a făcut să luăm o pauză de la astfel de întâlniri, dar abia aștept să le putem relua în liniște și siguranță. 

SanoVita și Bosch m-au provocat să gătesc ceva bun pentru revederea cu persoanele de care mi-e dor. Cum îmi plac provocările, am acceptat fără să stau prea mult pe gânduri.
SanoVita mi-a oferit ingredientele - o cutie cu multe bunătăți și Bosch mi-a venit în ajutor cu cel mai nou blender de mână - blenderul ErgoMixx. Acesta are 1000 de wați, 12 trepte de putere și funcție Turbo, cu el se pot pasa, mărunti, măcina și amesteca ingredientele într-un timp foarte scurt, alimentele se păstrează proaspete mai multă vreme datorită caserolei și pungilor de vidare.


Puteți câștiga și voi un blender ErgoMixx și un coș cu bunătăți de la SanoVita în cadrul giveaway-ului pe care îl organizez pe pagina de facebook, vă puteți înscrie până pe 20 iunie aici 👉 GIVEAWAY.


Hai să v-arăt și ce aș pregăti pentru dulcea revedere cu prietenele mele. M-am gândit la niște chiftele de linte servite cu lipii calde și o salată de roșii și ca să ne răcorim și hidratăm - o limonadă colorată e mereu o alegere bună.
Rețeta pentru lipii o găsiți aici 👉LIPII.
Sper ca săptămâna viitoare să revin și cu rețeta de salată. Edit: am postat și rețeta pentru salată 👉 aici.

Ingrediente chiftele de linte verde:
  1. Lintea verde se hidrateaza 8-10 ore, apoi se clătește și se scurge foarte bine într-o sită.
  2. Se macină semințele de dovleac și se golesc într-un bol mare în care pot fi amestecate cu usurință toate ingredientele.
  3. Se mărunțește și lintea scursă.
  4. Urmează usturoiul, ceapa și leușteanul care sunt și ele măcinate. Dacă nu vă place leușteanul puteți să îl înlocuiți cu pătrunjel sau mărar.
  5. Se adaugă și restul ingredientelor în bol și se amestecă bine. 
  6. Se pune bolul la frigider pentru circa 10 minute ca să se întrepătrundă bine aromele. Dacă vedeți că nu se leagă compoziția și nu puteți face chiftele, adăugați 2 linguri de făină de in/năut/grâu.
  7. Se modelează chiftelele între palme și apoi se coc sau se prăjesc, în funcție de preferința fiecăruia. Eu fac și și, jumatate la cuptor, jumătate prăjite. 
  8. Preîncălzesc cuptorul la 180 grade Celsius, pun chiftelele într-o tavă cu hârtie de copt și unsă cu puțin ulei, le ung pe deasupra cu ulei și le coc 20 de minute; apoi le întorc pe cealaltă parte și le mai las la cuptor cam 15 minute. Din jumătate de compoziție fac chiftele pe care le prăjesc pe ambele părți în ulei pe foc mediu; le las să se scurgă de surplusul de ulei într-o sită.

Dacă îți place această rețetă poți să o distribui pe rețelele de socializare să se bucure de ea și prietenii tăi.
Te aștept și pe youtube, facebook și instagram.
Mai jos ai varianta video a rețetei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gofre de post din hrișcă și spanac

Gătesc de foarte mulți ani cu hrișcă. Am testat de-a lungul timpului multe rețete cu acest ingredient. Cea de azi a apărut din dorința de gă...